tisdag 28 juli 2015

Eljobb?

På mitt jobb så går det några killar från ett elföretag.

Jag har sett en chefsperson där i bland och i går vet jag inte vad som hände.

Jag såg honom och sa genast: "Hej...(företagets namn)"

Han tittade förvånat på mig.

Jag:"Jag har sökt jobb hos er några gånger."

Han:"Har du? När då?"

Jag:"Ja, typ tre ggr, i början av året, på våren och sen mailade jag med samma person om hans åsikter om mitt cv. Jag ville veta om något var mindre bra, min ålder, mitt kön, osv."

Han:"Vad konstigt.... Vi har ju en tjej hos oss, hon skulle bli glad om det kom en till tjej. Vi är det 3dje största företaget i STHLM, ingen slutar hos oss, vi söker ofta folk. Du är ju ändå inte purung och har inte gått elutbildning för att nån i familjen var elektriker, de är oftast inte så intresserade.
Du har ju ändå valt detta själv. Jag tycker att du verkar jätte intressant!
Maila mig ditt CV om två veckor."

Jag blev paff men glad.

Få se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar