lördag 18 juli 2015

Killen, D och Polen

Man kan säga att jag har fått en inneboende.

Han är ju här jämt, han åker hit direkt efter jobbet, äter mat, sover över och åker till jobbet på morgonen. :)

Jag får alltid sällskap att gå ut med hunden på kvällen. :)

Häromdagen sa jag att jag behövde handla livsmedel dagen efter.
Han sa då att jag skulle ta pengar av honom till det.

På morgonen så sträckte han fram sitt visakort och sa:
"Här, ta det och skriv upp koden."
Helt galet! Jag vet inte om jag hade gett ut mitt kort med kod bara sådär.

Vi har ju inte alls känt varandra länge..... även om det känns så....

En annan dag så berättade jag om ett smink jag funderade på att köpa.
När dagen kom, så sa han: "Behöver du pengar till det?"

Jag sa nej, jag tyckte det var dyrt med sina 190 kr som det kostade.
Dessutom var det hans pengar, vill inte bara ta för mig.

Jag hade tänkt att vänta med det för att se om jag kunde ta mig råd längre fram.

Han tog ändå fram sin plånbok och la fram 400 kr.
"Här, ta dem, räcker det?"

Jag: "Men herre gud, det är alldeles för mycket! Det kostar bara 200 kr till att börja med, sen behövs det inte, är dumt att lägga pengar på det just nu."

Han: "Sluta nu, ta 200 kr då. Köp nu det du vill ha."

I går så var vi en snabbis uppe i en lägenhet som han jobbar i.
Han är snickare.

Då vi kom dit så slog han på en låt.

Det var en låt som han har frågat mig förut om jag hade hört.

https://www.youtube.com/watch?v=lp-EO5I60KA

"Ed Sheeran - Thinking Out Loud "

Efter att han hade slagit på låten så kom han fram och pussade på mig och kramade mig länge.

Lite romantiskt. :)

På kvällen så satt vi och pratade en hel del.

I slutet av augusti så ska han åka till Polen över en helg.
Han kommer därifrån.

Han ska möta sin pappa som han inte sett på fyra år.
(Hans pappa bor på Island.)
Plus sina tre bröder. (två bor här, en på Island.)

Han sa att han vill att jag följer med.

Jag blev paff och trodde att jag hörde fel.

Jag: "Va...vänta här nu...du vill att jag följer med dit, du ska träffa din pappa som du inte har sett på fyra år och så vill du att jag följer med?
När de knappt vet om att jag finns i ditt liv?"

Han: "Ja? Det spelar väl ingen roll?
Jag kan berätta om dig i direkt i morgon. Jag tycker ju om dig..."

Jag sa att jag skulle tänka på det... hade en vecka på mig.

Det känns inte bekvämt än....

Jag förstår inte språket, de har inte setts på länge, de vet knappt vem jag är, kommer känna mig malplacerad. Så det lockar inte så mycket.

Dock så vill han ta med sin son, som jag än inte har träffat än.
Hans ex sa såklart, nej, till det.. men sedan sa hon, ja.

Hon sa att hon då kan åka samtidigt och för att gå på en stor fest.

Det kändes ju INTE bra i mig.
Ska hon åka till samma land när jag vet att hon vill ha honom tillbaka?

Visst, vill man vara otrogen så kan man vara det hur och när som helst....

Jag minns ett ex till mig då jag var ung, som jag var i hop med.

Han låg ju med sitt ex på badrumsgolvet, då hans pappa var hemma och jag ringde på dörren i samma veva.....
Så möjligheter finns egentligen när som...

I dag är det lördag, han var tvungen att jobba lite, sen skulle han ha sin son i ett par timmar och ville att jag skulle vara med.

Det känns lite läskigt och samtidigt bra att få se honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar