fredag 31 juli 2015

Lämnade hans saker hos honom

Jag fick med mig en kompis.
Vi körde dit, till killen D, och mitt hjärta slog hårt.

Jag var nervös.

Väl framme föreslog min kompis att hon skulle gå och titta efter porten först.

När hon kom tillbaka efter några minuter nickade hon.

Jag gick ut ur bilen.

Hon: "Jo den var längst bort, ingen portkod. Tror att de satt ute på sin bakgård. Vill du gå med eller ska jag gå själv?"

Jag gick med. Det var ju trots allt min strid.

När vi kom fram till porten så kollade vi efter namnet på tavlan.

Vi hittade rätt dörr och ställde alla påsarna med hans saker/kläder bredvid dörren.

Jag ställde ner dem fort som fan och började snabbt att trava upp för trappen.

Hon skulle nämligen pula ned hans bilnyckel i brevlådan, och det lät...

Sen kom hon springandes upp för trappen också. :)

Väl utanför så tog jag en bild av porten och dess nummer.

Vi gick snabbt därifrån, som två tjuvar. hahahha

Raksträckan från porten till min bil kändes som en evighet.

Väl i bilen så skickade jag bilden på porten till honom och skrev: "Levererat"

Sen är det inte min huvudvärk om hans ex blir arg för att jag var där. ;)

Eller om han blir arg för att sakerna kom dit, istället för till hans jobb.
Han ville ju ha dem och han bor ju där, så varför inte. ;)

Skönt att ha det gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar