torsdag 3 november 2011

Snubblar på mållinjen

Jaha...undra varför jag ofta snubblar på mållinjen när det gäller jobb....

Jag skulle ev få jobba med att svara i telefon åt ett företag.
(några som jag känner.)
Jag skulle få jobba hemmifrån till en början, få en mobil som de skulle koppla allt till.

Senare, längre fram så kanske jag skulle få fixa med det administrativa och att det då kunde gå upp till en heltid. Skulle ju vara jätte bra med min sjukskrivning nu som är på 50% ett par veckor till. Plus att jag inte vet hur det blir sen.

Men...Nej.

Han ringde i dag och sa att det strulade till sig på företaget så det blev inget....

Jag ska i allafall gå tillbaka till mitt exta jobb nu på lördag.
Det blir bara 2 timmars jobb på lördag. Det är bra att få börja sakta, det kan ju vara ganska fysiskt jobbigt.

Jag är ju avstängd i 45 dagar från a-kassan då jag sa upp mig från receptionist jobbet....
Så för oktober så får jag bara 50% från försäkringskassan, inget mer...
Det ska bli spännande...... not!

Så jag vill ju få in pengar nu, men man vet ju inte heller ju den närmaste framtiden ser ut....

För att klara sig ekonomiskt i detta samhälle så ska man vara sambo och aldrig vara sjuk. Att ha en kronisk sjukdom, det ska man verkligen inte ha....

Suck....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar