fredag 4 november 2011

Jobb och drömmar

Jag fick frågan om att jobba i dag, fredag, också.
Tackade ja.

Klockan ringde 07.00, har sovit 7,5 timmar.
Känner mig förstörd....känns som jag sovit 3 timmar... :)
Jätte mörka ringar runt ögonen...
Jag är väl inte van att gå upp tidigt.

Men vi får se under dan hur det känns att arbeta med kroppen, har ju inte arbetat på ett tag.

Häromdagen så drömde jag att jag var i den lägenhet som jag växte upp i.
Jag blev misshandlad av killen jag var i hop med och han hade stängt in min hund med munkavel. (Han var min nuvarande sambo men ändå inte)
Jag lyckades till slut frigöra min hund och rymma med honom i full panik!

I natt drömde jag att jag bodde i den lägenhet jag bor i nu.
Jag var i hop med min nuvarande sambo och han misshandlade mig i drömmen, men....
Jag hade också tre systrar.
Eller om det var tre kopior av mig? I allafall blev alla misshandlade och det fanns också ett flertal katter i lägenheten. En av dem blev också skadad.
Tillslut lyckades vi få ut vår kille och ringa polisen.

Ska leta drömtydning på nätet...

"Slagsmål förekommer i drömmar, det är fråga om inre uppgörelser. Vi kan ha lite olika inre sidor, som kommer från olika håll. Då kan det inträffa att de olika sidorna inte är helt förenliga, och då händer det att det blir interna uppgörelser."

"Katter: du planerar att göra något i hemlighet, kanske något förbjudet."
"Är du försvarslös känner du dig utsatt och att andra har en starkt avvikande bild av dig än vad du själv har."

"Slagsmål: Denna dröm betyder oftast förändringar. Visar också på inre oror och frustration."

"Katt: Drömmer du om katter är det ett förebud om att du kommer att bli bedragen av någon som du litat på. Men detta gäller bara om katterna i din dröm är aktiva. Om du drömmer att du tar livet av en katt får du snart chansen att hämnas på en person som har gjort dig illa."

"Katt : Det är inget bra tecken att drömma om en katt. Katter förutspår trassel, problem, ohederlighet och otrohet."

"Katten symboliserar det kattaktiga hos människor, vanligen hos kvinnor.
Positiv: Katten är en ännu en arketypisk symbol för animalisk styrka, mystik och oberoende. En kraft som är kontrollerad men inte tämjd och därmed representerar den en obändig instinktiv ande som kopplar ihop instinkter och själ – en mycket positiv självbild.
Negativ: Argsinta eller svarta häxkatter kan representera rädsla för dold illvilja hos andra eller för att de egna avundsjuka eller förbittrade känslorna ska välla fram. Kan indikera att astma, allergier eller ständiga förkylningar beror på en oupptäckt allergi mot katter eller andra pälsdjur.
Botemedel: I drömmen ska du bli vän med katten och lyssna på dess instinktiva visdom.
I vardagen ska du bemöta dina egna och andras negativa känslor."

 "Blir du svårt misshandlad är det ett tecken på sorg och lidande."

Ok, hm..... ??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar