lördag 12 november 2011

Hur gör man??

A-kassan ger mig 45 dagars karens eftersom jag sa upp mig från mitt jobb.

Läkaren har sjukskrivit mig ytterligare 50% i en månad,hon har också skrivit att jag inte får arbeta med något fysiskt just nu.

Försäkringskassan, min ENDA inkomstkälla på 50% sa att om läkaren skriver ett intyg där jag inte får arbeta fysiskt så kan jag ju arbeta icke fysiskt och då står jag till arbetsmarknadens förfogande...och då får jag inte längre en inkomst från försäkringskassan. Utan då ska jag få från a-kassan.

Men där är jag avstängd.....

Så min sista inkomstkälla, som ger mig lite, är mitt extra jobb...men där får jag inte arbeta speciellt mycket säger min läkare....

Så vad ska man göra???

Man ska alltså inte vara sjuk, absolut inte ha en kronisk sjukdom......

Ska jag strunta i att jag är dålig och arbeta med det som bjuds, så att jag inte faller ur "ramarna" på detta samhälle. Men då riskerar jag att bli ännu sjukare och få fel på senfästenerna av kortisonet...

Men då gör jag ju "rätt" för mig i allafall....

Eller?

Som sagt...svårt att slappna av och tillåta sig att vara sjuk....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar