måndag 28 november 2011

Tunntarmen

I morgon ska jag magnetröntga tunntarmen.
I dag har jag inte fått äta fet mat, mat som innehåller slaggprodukter och inte heller fibrer.

Ingen frukt och grönt alltså...

Till frukost åt jag vitt bröd (utan smör eller annat) och apelsinjuice.

Lunch... ja du... jag kom inte på något...

Middag, kykling, ris och vitt bröd...

Sen i morgon innan jag ska dit så får jag bara dricka klara drycker, men inte så mycket.

När jag kommer dit så ska jag dricka mer än 1 liter sockerlösning...
De sätter en kanyl i armen då de ska spruta in kontrastmedel.....
Sen ska jag få några tabletter som man blir dåsig av...

Jag ska ligga i den där tunnan i ca 1 timme.

Tur att huvudet ligger utanför tunnan iallfall :)

Sen får vi hoppas att sjukdomen inte har spridit sig till tunntarmen.
Jag blöder ju varje dag igen....
MEN, har ju höjt dosen kortison nu så det är bara att vänta och se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar