onsdag 30 november 2011

Bukspottkörteln gillar inte Imurel

I går när jag fick tunntarmen röntgad så tog jag även blodprov som de vill ha eftersom jag går på Imurel. (ska ju ta blodprov varje vecka ett tag nu)

I dag ringde jag sjukhuset för att höra om jag skulle höja dosen på Imurel.
(Det ska ju göras varje vecka tills man når önskad dos.)

"Proverna du tog i går visade att du hade lite förhöjda värden för bukspottkörteln.
Så du kan inte höja i morgon som tänkt. Vi får avvakta till du tar blodprover nästa vecka."

"Så...behöver jag vara orolig? Kan detta gå tillbaka?"

"Nej du behöver inte vara orolig, det är vi åt dig om det behövs, ja det kan gå tillbaka så vi får se hur det är nästa vecka. Om du får smärtor i magen så måste du ringa in direkt."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar