onsdag 9 november 2011

Lite av varje

Jag har ätit så jag fick ont i magen!! :)

En sallad med tomat, romansallad, paprika, olivolja, balsamvinäger, salt och citronpeppar.
Ett kycklinglår i ugnen, marinerat med olivolja, soja, grillkrydda och salt.
Potatiskrocketter.
Ångkokad brysselkål och blomkål.
Stora kapris.
MUMS!

Jag ringde till försäkringskassan och min tilldelade handledare.
Hon var trevlig och förklarade ett och annat för mig, jag kände mig mer lättad efter samtalet.

Jag hörde att en vän var i stor knipa med pengar.
Hon har sambo och de har två små barn.
De visste inte ens hur de skulle få i hop till mat i kväll.
Då var jag redan i affären.... :)

Jag köpte två påsar pytt i panna, ett paket ägg och en mjölk på 1,5 liter.
Sen åkte jag hem till henne och bad henne komma ut och möta mig.
Hon blev jätte glad, hon vet hur min egen situtation är med ekonomin så hon lyfte på ena ögonbrynet åt mig ;) men just nu har jag råd.
Det var ju inga stora pengar det handlade om!

Jag bad henne också att tala om för mig vad hennes sambo är utbildad i.
Då jag fick sms av henne med allt han har pluggat så gick jag igenom min telefonbok i mobilen.

Jag lyckade få i väg 20 sms till folk.

Jag vet ingen på rak arm som jobbar med det han kan men jag känner ju folk och de i sin tur känner ju folk. Tror att många människor svarar direkt och säger "Nej jag vet inget om nåt jobb" men då kanske de inte ens har kollat i sin umgägeskrets. Man vet aldrig vad en person har i sin närhet.

Hon skickade mess sen om att de var proppmätta.
Då blev jag nästan lite tårögd... :)
Det är en härlig känsla att kunna hjälpa någon och se dem bli glada!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar