söndag 25 januari 2015

Skrattade åt rosthål

I dag låg jag och drog mig länge i sängen.
Somnade om 2 timmar till och med.

Nu känner jag mig rätt lugn.

Jag fick frågan i går, varför jag blev ledsen för att mitt avgasrör hade gått av.
Det var ju en liten grej, lätt fixat.

Sant...

Men jag blev nog ledsen för att det har varit småstrul hit och dit och jag har inte haft pengar.

Pengar, pengar, ett av de stora problemen för många, det skapar stress och välbehag......

Pratade med en kompis som påminde mig om 10-15 år sen.

Jag hade en rostig bil då och även då jag fick hål i avgasröret så åkte jag och hämtade henne för att sen åka till krogen.

Vi brukade skratta åt ljudet medans vi åkte.

Jag minns inte detta men det fick mig att fundera....

Varför tog jag så lätt på det då?

Jag vet att jag hade ett ex då som kunde svetsa i hop det på sitt jobb.

Jag hade inte någon sjukdom och jag hade inte hunden.

Har jag blivit känsligare med åren?

Hm........ ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar