fredag 30 maj 2014

Jag mår inte bra....

I dag ska jag göra....Ingenting!

Jo, plugga lite då, men annars ska jag tvinga mig själv att bara va hemma och halvligga i soffan.

Jag har, i flera dagar, haft hjärtklappning. Länge och hårt.
Jag har varit jätte trött och i går var jag jätte svag i kroppen,
bara att gå kändes utmattande.

Så, jag mår tydligen inte bra, säger kroppen....

I går kände jag mig låg igen. Jag tänker på honom hela tiden.

Jag drömmer även om honom.
Jag vaknar mitt i natten av att någon öppnar portdörren,  jag får hjärtklappning, ligger och lyssnar på stegen i trappan och påminner mig själv,
"Det är ju inte han, han är inte kvar här längre."

Jag messade hans bror i går, jag skrev, "Kan du snälla be honom att ringa mig."
Han svarade nästan direkt, ok.
Men ingen ringde....

I dag har jag funderat på om jag ska rensa hans saker som han lämnade.
Kasta vissa saker och ge det andra till second hand.

På måndag ringer jag till sfi och skatteverket och säger att han har flyttat hem igen.

Då kan jag ta bort hans namn från brevlådan.

Stänga hans mailkonto, det var ju ändå jag som hjälpte honom skaffa det,
han minns ju inte ens sin adress.

Sakta börja att sudda ut spår av honom här hemma.

Han vill ju verkligen inte höra av sig.
Jag vet inte varför, han är sårad, han försöker glömma mig, vad det nu än är, så gör han allt för att inte höra av sig och inte svara.

Jag hoppas att detta lägger sig snart, hjärtklappningen, alla tankar, känsligheten osv.
Det tar jätte mycket på mina krafter och hindrar mig från att fortsätta mitt eget liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar