fredag 9 maj 2014

Hans rädsla

Efter lite funderande och annat så kom jag fram till följande:

Han är rädd och osäker.

Nu är detta, med att vara här, på riktigt.
Han ska nu bygga upp ett liv utan sin trygghet som haft i hela sin uppväxt.

Han är på ett nytt ställe, med nya regler och nya sätt att leva på.

Med mig, som han har känslor för, men rädslan är stor...

Kommer han att klara det? Kommer han att få det att fungera?

Han älskar ju mig, men räcker det?

Det får tiden utvisa.

Medans får jag bita i det sura äpplet och ge honom den tiden.

Detta handlar nog inte så mycket om mig och hans känslor för mig.

Det handlar om honom själv och vad han anser att han kommer att klara av.

Springa tillbaka till tryggheten eller stanna kvar i stormen och rida ut den?

Jag tog upp detta med honom och han sa att det var precis så det var.

Vi får se vad han väljer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar