söndag 11 maj 2014

Förvirrad, del 2

Jag fattar ännu mindre nu....

Jag skrev ju att han visade kärlek då vi vaknade i dag

(Han har ju visat kärlek sen han kom tillbaka men absolut inte som förut.)

Det han också gjorde, då vi vaknade, var att titta i min telefon, på mina sms,
då jag låg bredvid.
Han förstår ju inte vad som står men han kollade på den sida där alla sms syns, vem de är i från.

Han har inte gjort såhär förut, vad jag vet.

Sen när vi gick upp så fortsatte han att vara gullig.

Då min kompis ringde i dag, som jag var ute med i går, så frågade han sen vem det var och vad vi sa.

Jag sa att vi prata kort om gårkvällen bara, inget särskilt, han undrade då vad mer specifikt vi sa om gårkvällen.

I går natt då vi åkte hem så frågade han om någon kille pratade med mign på stället.
Jag var ärlig och sa som det var.
Går man på latinoställen så är killarna som flugor på socker.

Det är sant, det är många som vill dansa och nöjer sig inte med ett nej.

I vilket fall som helst, åter till i dag, jag gjorde mig klar och skulle ut med hunden, han frågade om jag skulle gå själv. Jag sa nej, att jag skulle gå med min granne.

Jag mötte min granne utanför och efter fem minuters gående så la någon sina händer över mina ögon bakifrån.

Det var min sambo.

Han hade gått i kapp mig.

Så han gick promenad med mig och min granne.
han har aldrig gått efter mig förut.

Varför är han så "på" helt plötsligt?
Varför är han så gullig och kärleksfull och glad i dag?

Visst, det är vad jag vill, men det förvirrar mig, från dag 1 sen han kom tillbaka har han förvirrat mig.

I dag känner jag mig inte alls ledsen, men jävligt förvirrad av hans sätt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar