måndag 1 april 2013

Bättre lycka nästa gång

Vissa dagar kan jag tänka på killen lite smått.
Hans ansiktsdrag....hur han var...känna att jag hade känslor för honom....

Vissa andra dagar kan jag tänka att han inte ville vara med på kort.
När min kompis försökte fota oss flera ggr en kväll så satte han upp händerna i ansiktet.
Lite diskret sådär så att han dolde halva ansiktet.
Han hade sagt någon vecka tidigare att han inte gillade att vara med på bild.
Men såhär efteråt så undrar jag ju...

Jag tänkte oxå på att han inte ville adda mig på facebook.
Han hade oxå sin mobil jämt på ljudlös.

Sen påminner jag mig själv om att jag ska sluta att tänka på honom.
Överhuvudtaget.

Ja, jag var kär i honom. Det minnet får jag ta med mig.
Den härliga känslan av att kunna känna kärlek.

I torsdags var jag på en promenad med en kille jag hade varit på dejt med för ett år sedan.
Då var vi och fikade, för ett år sedan.
Sen hittade han mig nyligen på en dejtsida.

Efter promenaden så sa han att jag kunde ringa i helgen, kanske kunde vi ses.
Han skulle bara vara hemma, sa han.

I lördags kväll var jag ute.
Vi var först på en stor pub för att sen gå vidare till ett dansställe.

När vi bestämde oss för att gå i från puben så gick vi förbi några fåtöljer.
Jag tittade på kille som satt där....

Men....... Det var ju han jag var på promenad med i torsdags!

Allt sker väldigt snabbbt.

Jag kommer gåendes, ser honom, vi får ögonkontakt, jag är på väg att säga hej, jag ser då att det sitter en tjej bredvid honom, han slår undan sin blick snabbt och tittar åt ett annat håll.

I samma sekund ser jag hur han håller tjejen i handen.

Ok..... Jag kommer inte att ringa. :)

Senare så träffade jag på en kille, vi pratade och bytte telefonnummer.
Plötsligt sa vi något som fick mig att ställa en fråga.

"Är du föressten singel?"

Han svarade:

"Nja...jag har en relation, men vi är bara kk.
Jag jobbar så mycket så jag har inte tid att träffa tjejer så jag är med henne."

Jag fortsatte inte att prata med honom.........

Så var helgen på killfronten.....
Bättre lycka nästa gång. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar