torsdag 18 april 2013

Nervös kollega

Jag kände i morse att det var lite spänd stämning på jobbet.

Det är ju bara jag och en person till i vaktmästeriet.

Jag tror min kollega är nervös inför det här med det EVENTUELLA bytet till det nya företaget.

I eftermiddags sa min kollega till mig:

"Jag tror inte att det var bra att du åkte dit i går direkt...
Det verkar desperat... Det är bättre om vi håller i hop."

Jag svarade att jag åkte dit för min egen skull.

(Jag ville höra om min egen framtid och vad det skulle innebära med det nya företaget som arbetsgivare. Jag sa ingenting om min kollega.)

Dessutom tror jag inte att det alls verkade desperat från min sida eftersom den nya chefen hade tryckt på ett par ggr att jag skulle skriva på papprerna,
där och då, för att gå över till honom.

Men jag hade sagt, "Nej, jag tar inga förhastade beslut."

Och vad spelar det för roll om det nu skulle vara desperat från min sida?
Alla gör väl vad de vill med sitt liv och sin framtid.

Min kollega tänker säkert på hur denna kortlek ska spelas men det får stå för min kollega.

Jag gör det som gynnar mig.

Ja, ja....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar