onsdag 10 april 2013

Killen från förr, del 5

I måndags sågs vi ju.

Jag har tänkt att jag ska vara lite mer tillbakalutad än jag brukar, även då det är svårt för mig...
Han sa ju att han vill ta det lugnt, vad det nu betyder...Fysiskt eller allmänt?

I tisdags morse så skickade jag iväg ett sms.

Jag har min personlighet och antigen gillar man den eller inte.
Min personlighet är att jag visar tydligt vad jag känner och vill.
Jag tänker inte sluta att vara den jag är, men visst kan jag tona ned vissa saker.

Jag skrev: "Godmorgon fina du."
Han svarade direkt: "Godmorgon."

Sen skickade jag ett sms vid 11.30 på dan.
Det var ett sms om en rolig sak som vi hade pratat om i måndags.

Han kommenterade det vid 15.30.

Sen hördes vi inget mer i tisdags.

I dag, onsdag, så skickade jag ett sms, "Hej, allt bra?"

Inget svar än och det har gått 2 timmar sen dess.

Det behöver inte betyda ett skit till varför han tar sån tid på sig att svara på sms. Han kanske är upptagen, han jobbar hemifrån av vad jag förstår.

Jag gillar dock när man är tydlig och att man hör av sig regelbundet till någon man är intresserad av.

Jag blir lite förvirrad av distanstagande, jag tänker då, är killen inte så intresserad då? Är han blyg? Är han rädd för att bli sårad? osv
Han skiljer sig oxå från många andra killar som oftast vill vara nära, fysiskt på en gång. Vad beror det på?

Visst jag kan hålla mig i skinnet, det är inte så att jag går och tänker på detta varje minut, även om det kanske låter så när jag skriver.

Alla är olika och vissa kanske träffar nån som de har gles kontakt med i början för att sen få mer kontakt framöver.

Men jag fungerar såhär, att om jag är nyfiken på någon så vill jag ju ha kontakt med den ofta.

Även om man inte hörs varje dag första veckan eller två så kan man skicka lite sms under dagen.

Sen gillar jag att man kollar om man kan ses ganska omgående, för jag vill ju träffa personen som har väckt mitt intresse.
Men, han har inte frågat det heller...om vi ska ses.

Men, men...alla är ju som sagt olika....

Jag har lärt mig med åren (från olika håll) att killar är enkla.
Om de inte anstränger sig så är de inte så intresserade...
Vill de träffas, så tar de för sig.

En del säger att man ska spela svårfångad, inte höra av sig så ofta, säga att man är uppbokad om personen frågar om en träff.
Just för att det sägs att man blir mer intresserad då.

Inte jag, jag känner tvärtom för svårfångade personer, mitt intresse dör...

Ja, jag vet inte... Jag bara spekulerar just nu, får se vad som händer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar