måndag 8 april 2013

"Drömliv, lycklig på riktigt"

Sommaren 2011 så mådde jag väldigt dåligt.
Både psykiskt och fysiskt.

Jag hade ett arbete som jag verkligen vantrivdes på.
Jag hade en relation som nästan bara var bråk.
Jag var väldigt sjuk i en sjukdom.

En dag styrde jag stegen mot en liten pocketshop.
Väl där inne så kom jag nästan direkt fram till en bok som fångade mitt intresse.

Den heter "Drömliv, lycklig på riktigt."
Skriven av Kajsa Ingermarsson och Karin Nordlander.

Den handlar om själen.

Den fick mig att säga upp mig från jobbet, börja på medicinsk yoga, göra slut med mitt ex, läsa andra böcker om själen, tex, Deepak Chopra osv, osv.

Ni som har följt min blogg, ni vet.

Jag har rekommenderat boken till andra, jag har sett på nätet att den ena av författarna har kurser.
Jag har velat gå dem.

I går satt jag vid datorn och kollade upp ena författarens sida igen på nätet.
Jag hade glömt adressen.
Då jag kom in på hennes sida så möts jag av hennes bild.

Inget mer med det, jag sparade sidan, sen åkte jag till harmonimässan som var i går.
Den handlar om andlighet osv.

Då jag gick runt där och tittade på alla utställare så gick jag sakta förbi en som hade något på sitt bord.
Jag såg att det var boken, "Drömliv."

"Här är den ju!" utbrast jag till min vän.

I samma veva som jag lägger handen på boken så reser sig en kvinna upp, det satt några där en bit från bordet.

Hon sa:

"Nemen HEJ!!"
Jag tittade på henne.
Hon fortsatte:
"Men gud vad jag känner igen dig!?"
Jag svarade:
"Det är du som är författaren va...? Vi känner inte varandra men jag tittade på din bild i morse. Boken har verkligen förändrat saker i mitt liv."

"Jaha... så då är det universum som gör att jag känner igen dig.
Vad har boken gjort för dig?."

Så började vi att prata. Jag drog allt i korta drag.

Hon blev så glad och tacksam för det jag berättade om vad boken gjort för mig.
Hon blev vid nåt tillfälle oxå tårögd. :)

Jag sa att jag ville gå hennes kurs och hon sa flera ggr, "Ja, ring, och kom!"

Jag kände oxå tacksamhet och kramade hennes hand och sa det till henne. :)

Andlighet, klart jag tror på det! :)

Det är ju något vi är, inte nåt humbug. ;)
Vi är en själ i en kropp som är vårt redskap.
Det är därför vi känner samhörighet med folk vi aldrig träffat förr, det är därför vi känner på oss saker i förväg, det är därför vi har en "magkänsla" över saker och ting, det är därför vi kan bli sjuka ofta (förkylda, ledvärk, tex) för att själen försöker säga oss att något är fel och då använder kroppen till hjälp. osv, osv :)

http://www.lyckligpåriktigt.se/news_1.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar