fredag 19 april 2013

Universums tecken

AAAAHHHH!!!!!!!!

Jag mår så jäkla bra i dag!!! :)

Jag skickade i väg en ansökan till elektriker utbildningen i går!

Nu till universum och själen, (så att ni realister, ateister kan sluta att läsa) ;)

Dagen då jag hade varit och pratat med det nya företaget, som ska ta över på jobbet, så fick jag ju en känsla direkt som löd, nej! som jag skrev om tidigare.

När jag kom hem så funderade jag på företaget, elektriker utbildningen osv medans jag dammsög.

Jag brukar inte vara oförsiktig så ofta i livet men...

Helt plötsligt så stötte jag till en lampa i glas som stod på golvet.

Den vacklade......välte....och gick sönder.

Jag plockade upp glaset och stack mig direkt på en skärva så jag började blöda.
Jag kom på att jag hade en likadan i ett skåp där el kontakten saknades.
Så, jag skruvade loss el kontakten i den trasiga och satte i den i den hela lampan.

En stund senare så skulle jag ställa ned ett stort glas med vatten på bordet bredvid min dator.

Vad gör jag?

Jo, jag sätter ned glaset konstigt så allt vatten spills ut på bordet och golvet.
Jag tänkte direkt på att ström och vatten inte är så bra i hop...

Men datorn klarade sig.

Så vad vill jag säga med detta?

Jo.... det var tydliga tecken på...EL! ;)

Sen i dag så gick jag ut i porten och låste min ytterdörr.
Jag hörde ett konstigt ljud och stannade upp för att lyssna.

Det var tyst....

Var det ett fågelljud??

Jag bestämde mig för att gå upp en våning och kolla.

Mycket riktigt, där flög det omkring en talgoxe!!
Hur fasiken hade den kommit in i vår port?

Jag öppnade fönstret i porten och den flög ut direkt.

Då jag gick ner till portdörren så tittade jag noga om det var öppet någonstans, nä...ingenstans.
Skumt!

Jag slog upp Djurens språk (vad djur/symboler säger oss) på nätet och fann detta om talgoxe:

"Känn tillit. Det du gör är fullkomligt rätt.
Din gåva är att ha förtroende för dig själv och det du gör.
Med andra ord - du kan slappna av. Du är på helt rätt spår."
 
Behöver jag ens säga mer. :)
 
 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar