onsdag 10 april 2013

Upphandlingen, fortsättning

I dag så var min chef hos mig.

Vi pratde om att vara kvar hos dem eller att gå över till det nya företaget.

Om jag går över till det nya företaget så tar jag med mig min anställningstid.
Så det börjar inte om, och jag arbetar med samma sak och på samma företag som jag gör i dag.

L, som tar över den 1 augusti, är ett litet företag, som har legat vilande i några år och startade igen 2012.

I, som jag är anställd av nu är ett stort företag.

De sa att om jag är kvar hos dem på I, och om de inte har något nytt arbete till mig, så behåller jag min lön ändå under tiden.
Jag glömde att fråga hur länge...ska kolla det.

Sen sa de oxå att om jag vill ta tjänstledigt för studier så går det bra.
Även om jag tar tjänstledig för studier så får jag jobba extra hos dem de dagar jag inte har lektion, om de har jobb, vill säga.

Så nu går jag och väntar på att L, ska höra av sig till oss och presentera sig.

Men...just nu känner jag i hela kroppen att jag vill plugga och vara kvar hos I.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar