fredag 11 juli 2014

Min faster ligger för döden

Min faster ligger för döden.

I går så tog de bort alla slangar och allt.

De skulle inte hålla henne vid liv.

De trodde att hon skulle ta sina sista andetag då...

På kvällen så kom jag helt plötsligt att tänka på henne.

Jag tänkte:
Nu har hon väl gått bort...det var ju ett par timmar sedan....
Jag åkte inte dit...för att jag tyckte det var jobbigt.... Ångrar jag mig nu?

Jag blev lite ledsen och kände att jag borde ha åkt dit och sagt farväl,
även då vi inte haft bra kontakt.

En halvtimme senare får jag ett sms, det visade sig att min faster fortfarande höll sig kvar!

Då kände jag direkt, det här är min chans!
Jag ska fan åka dit i morgon och ta farväl.

Jag vet att synen inte kommer vara den roligaste....
Men något i mig har verkligen bestämt sig, jag ska dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar