lördag 19 juli 2014

Återbesök på sjukhuset med provsvar

Jo just det, ang mitt sjukhus besök.

Alla prover hade sett bra ut.

Med ögat hade de ju sett sår i början av tunntarmen, men då de tagit prov från tarmen och skickat in till labb och tittat i mikroskop, så såg de ingenting.....

Så läkaren ville att jag skulle göra en röntgen av tunntarmen för att kunna se hela och hur det står till där.

Remiss är skickad.

Annars var allt annat bra.

Hon var lite skeptisk till att jag skulle sluta med medicinen.
Hon sa att den underhållsmedicinen inte direkt går ut i blodet utan löser upp sig i tarmen och att den har visat sig effektiv hos folk.

Jag sa då att jag har ju ändå haft skov genom åren trots medicinen.

Hon sa då att om de tar bort den så kanske skoven kommer oftare eller kraftigare.
Plus att den förhindrar uppkomst av cancer.

Jag sa då att jag vill pröva att ta bort medicinen.
"Jag kommer i alla fall inte att dö av det." sa jag skämtsamt.

Hon var allvarlig och sa att man visst absolut kan dö av tarmsjukdomar.

Ok......eh...

Men jag skulle trappa ned med en tablett och så skulle vi höras om 6 månader.

(ska röntga tunntarmen innan dock)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar