söndag 6 juli 2014

Som en kalv

I går var jag ute med två killkompisar.

Först gick vi på en pub på söder sen åkte vi vårat stammis ställe, en nattklubb.

Innan vi gick till puben så passerade vi ett stort torg.
jag såg bloddroppar på marken och en polisbil stod där.

Det var fullt med folk över allt.

Jag hörde nyss på nyheterna att en person blev knivhuggen där.
Strax innan vi kom dit.
Läskigt!

Jag stod och tittade ut över dansgolvet då en kille började prata med mig.

Han såg charmig ut, påminde lite om skådespelaren Ashton Kutcher.

Men han var ung.... Han fick mig att tänka på en kalv. ;)

"Skål då." sa han. "Har du inget att skåla med?"

"Jag hade vatten, men jag drack precis upp det." svarade jag.

"Jaha, nykter i dag?" frågade han.

"Nej... Alltid nykter." svarade jag.

"Jaha, Respekt!" sa han.

Sen ställde han sig bredvid mig och jag kunde inte låta bli att säga.

"Du är ganska ung va? Typ 25?"

"Nja, 26 år." svarade han med ett leende.

Han gissade på min ålder och började på 30.

Vi småpratade lite och jag visade väl att jag inte var intresserad
(han var ju så ung...) men för den delen trevlig.

Han dröjde sig kvar en stund men sen började det att rinna ut i sanden.

Hans livlighet påminde om mitt ex, ung och glad.
Livfull.

När man blir äldre så formas man ännu mer in i sin roll, äldre personer ser mer...jag vet inte...lugnare ut. Som om man är färdiggjuten. Man ser mer bestämd ut.

Bara en sak jag tänkte på i går.

Då det började närma sig hemgång så befann jag mig helt plötsligt mellan två killar som sneglade på mig.

Ja, båda såg helt ok ut, den ena såg lite yngre ut, mjuk, snäll.
Den andre såg mer bestämd ut, såg ut som en vuxen man.

Tillslut föll det sig att jag hamnade vid den andre killen, han som såg ut som en vuxen man.

Vi pratade kort och bytte nummer.

Jag gjorde det väl lite medvetet....
Att jag tänkte att den som såg äldre ut kanske är mer trygg i sig själv.

Men sen då jag kom hem och tänkte på hans som såg snäll ut...
Tänk fall han hade varit bättre?
En snäll och mjuk kille.

Ja, man kan ju inte säga att jag håller fast vid en viss stil.
Jo, lite men ändå inte.

Han jag pratade med förut som jag skrev om, som jag träffade på en dejtsida, vi har fortfarande kontakt.
Dock har vi aldrig haft en ordentlig dejt ännu.

Kanske blir det så i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar