lördag 7 juni 2014

Ingen gjorde slut...

Han ringde i går.

Vi pratade ganska länge.

Men vi kom inte fram till något direkt.

Han var fortfarande sårad och arg första minuterna av samtalet och när jag skulle förklara för honom om sista dagen tillsammans så avbröt han mig och sa:
 
"Jo, du kastade visst ut mig."

Jag sa då att han måste lära sig att lyssna.
Att det är jätte viktigt i en relation att man kan sätta sig in i den andra personen.

Jag berättade allt sakta, hur jag hade upplevt det och han lyssnade.

Han sa sen: "Vi missförstår varandra mycket pga språket..."

Ja, det är det jag har sagt flera ggr förut.... 

Efter en liten stund så var han väldigt lyhörd och mjuk på rösten.

Han ville prata om min mage och vad som är sagt och vad som hände då jag sövdes.

Jag sa att jag hade antagit att det var slut eftersom han inte hade hört av sig på två veckor.
Han hade tänkt att ringa och han ansåg inte att det var slut direkt.

"Jag var så arg på dig och så sårad. Det är därför jag inte har ringt." sa han

Jag sa:

"Du är väldigt lätt sårad och jag vet att du bara ser det negativa då du är arg, men det är inge bra för dig om du fortsätter att vara såhär.....
För framtida relationer, det spelar ingen roll om det är med vänner, familj eller jobb, det är inte bra."

"Nej jag vet...det är ett stort problem jag har..." sa han.

Han sa också att det inte alltid varit lätt när jag har haft mina osäkra perioder. Han har bitit sig i tungan många ggr och tänkt att det är min historia som gör mig såhär.

Jag sa då att jag inser vad jag har sagt och gjort fel i denna relation och jag hoppas verkligen att jag har lärt mig något av det.

Jag sa också att alla människor har sina problem, det gäller att se till vad ens partner har för goda kvalitéer och låta dem synas.
I en relation handlar det om att man lär sig hur den andra fungerar men att det tar tid och man lär krocka ett par ggr innan man förstår och accepterar.

Min problem är att jag drar väldigt stora växlar i bland och mår sämre än jag behöver.

Jag fortsatte:

"Så vad vill du egentligen? Vill du att det ska vara slut eller inte?"

Han sa:

"Jag vet inte.... det är inte så lätt att bara avsluta när man älskar nån,
jag vill egentligen inte förlora dig..."

Sen var vi tvungna att lägga på och han sa att han skulle ringa mig i morgon.

Jag har älskat honom väldigt mycket, vi passade i hop i åsikter, sätt att tänka osv.
Jag vet att bollen ligger lika mycket hos mig, att det är jag som kan göra slut också.

Men som han säger, det är inte så lätt....

Vill jag det?

Om jag skulle få som jag ville så vill jag att han kommer tillbaka och att allt skulle va som vanligt.

Men det är ju inte som vanligt....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar