onsdag 4 juni 2014

Han har ringt

I morse var jag på sjukhuset.
Min kompis följde med in och höll mig i handen.

Tarmen såg bra ut, längst ned, men de upptäckte små sår i slutet av tunntarmen.
Vilket är jätte konstigt eftersom Ulcerös kolit bara håller till längst ned.

Har då Ucn utvecklats till sjukdomen Chrons?? mina egna tankar.

Hon sa inte mer än, att de såg såren, att hon blev förvånad, att man kan spekulera, men att de tagit vävnadsprov och vi ska vänta på de svaren.

Väl hemma så la jag mig för att sova en stund.

Då jag vaknade och gick upp så hade jag ett missat samtal och ett sms.

Det var från honom.

"Varför har du messat min bror?"

Jag ringde upp, några signaler bara så att han kunde se att jag ringde och att han kunde ringa tillbaka.
Kostar ju massor att ringa dit.

Han ringde upp direkt.

Han frågade hur jag mådde och jag sa att jag var trött då jag var på sjukhuset i dag och sövdes.

Han sa, "jaha! jag trodde det var den 24?"
Han frågade kort hur det var med min mage.

Sen var vi tysta.

Jag sa, "Jaha....?"

Då frågade han varför jag messat hans bror, jag sa då att det var för att jag har försökt att ringa honom i nästan 2 veckor och han vägrar att svara.

"Ja, det stämmer, jag har inte velat svara." sa han.

Han sa att han blev jätte sårad för att jag gjorde som jag gjorde.
"Jag bodde där och så gör du så?"

"Menar du att det har gått 2 veckor och du är fortfarande arg och sårad över det?"
"Ja."
"Så du har inte på denna tid funderat och förstått varför jag gjorde som jag gjorde?"

Nej det hade han inte direkt. Han tyckte att det var väldigt dåligt gjort av mig, att jag var förändrad då han kom tillbaka, han blev chockad av mitt sätt.

Jag sa då att han också var förändrad, men det låter fortfarande på honom som att allt bara är mitt fel.

"Är det bara mitt fel tycker du?"

"Nej." svarade han.

"Jag gjorde som jag gjorde för att jag blev ledsen för att du ville lämna mig, efter allt vi har gått igenom så ville du bara sticka. Jag bad dig att ge det lite mer tid. Men du ville bara åka.
Du har sagt att du älskar mig så mycket och att jag betyder så mycket för dig men ändå ville du åka."

"Du förstår inte, det är så... men det var svårt, det har inte med det att göra."

Det tutade i luren, hans pengar var slut. Han sa:

"Jag ringer dig sen, ok? Jag ringer dig sen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar