tisdag 17 juni 2014

Livet är inte förevigt

Jag gråter inte.

Jag är inte orolig.

Jag tänker inte massor.

Bearbetning gjorde jag nog för länge sedan.
Jag har ju gråtit så mycket, de 3 månader utan honom, då "vande" jag mig att leva som singel.
Sen när han kom tillbaka var det bara tjafs och han var i från mig flera ggr.

Jag grät mycket, var orolig, min mage var inte bra....

När vi pratade sist och gjorde slut, så var det ju sorgligt, under samtalet.

Men så fort vi hade lagt på så kände jag mig tillfreds på något sätt.

Klart jag inte alltid är superglad varje dag, för jag hade förväntningar på hur mitt liv skulle ha varit nu.
Jag skulle ha varit sambo.

Nu är jag plötsligt singel igen.
Jag vill ju verkligen dela min vardag med någon!

Jag tror att om inte jag hade hållit fast vid att vi skulle komma fram till ett beslut så hade vi fortfarande varit "i hop" och velat fram och tillbaka i telefon.

Han sa aldrig att han ville göra slut.
Dock kände jag att det var nödvändigt att komma fram till ett beslut.

Jag blev jätte lugn direkt efter och min mage....
Jag har blivit bra igen!
Mina naglar har vuxit ut också.

Det började vända nån vecka efter att han stack.
Får se vad sjukhuset säger den 16 juli då jag får svar på prover.

Visst jag älskade honom mycket...
Men sättet han var på nu, visade en annan sida av honom, och då var det lättare.

Jag har alltid tyckt bra om mig själv på senare år men nu har jag också fått det bekräftat från andra hela tiden.
Det har stärkt mig efter detta.
Inte för att det ska påverka en, vad andra tycker, men till viss del gör det ju det och det ger en positiv skjuts då man är låg. :)

Under vårat senaste samtal, då det tog slut, så sa han:

"Jag älskar dig, jag kommer alltid att älska dig och jag kommer aldrig att glömma dig."

Om han nu kände så, så borde han ju ha kämpat.
Men, har man ingen direkt erfarenhet av relationer, ja... då kanske man beter sig såhär och så kommer han att inse allt, när det har gått ett bra tag.
Eller när han träffar en ny tjej.
Eller, så kommer han aldrig att se detta på något annat sätt.

Han värdesatte många av mina sidor, han sa att det var svårt i dagens läge att hitta någon som är så ärlig och öppen.

Men han höll fast vid det negativa, då var det så för honom.

Livet rullar vidare och jag har insett att det inte är förevigt.
Så då är det bäst att leva på ett sätt som gör en lycklig.
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar