tisdag 24 juni 2014

En fegis?

Jag har sett mig själv som en fegis, som en rädd person.

Jag går omvägar med hunden för att det finns fiskmåsar med barn på ett ställe, och de har jagat oss två ggr.

På kvällarna vågar jag inte gå mer än runt huset för att kissa hunden. ;)

Jag håller mig undan stora hundar.

Osv.

Hm.....

Fast å andra sidan så är jag också himla modig.

Jag har gett mitt telefonnummer till några killar som knappt vet vem jag är. :)
En gång gav jag tex en lapp till en personal på Bauhaus som jag bad att han skulle ge till en kollega jag hade intresse av. Han jobbade inte den dagen. ;)

Jag gick fram och pratade med en kille mitt på coop för att jag såg på hans kläder att han jobbade på en elfirma.

Nu sist, på Facebook, så mailade jag till en kille, som min kompis små känner, som har en elfirma.
Jag skrev att jag går en utbildning för att bli elektriker och jag undrar om jag får göra ett studiebesök på hans jobb en dag.

Han svarade att jag kanske kunde det, de har ett jobb uppe på ett tak nu och han frågade om jag var höjdrädd.

Jag svarade att jag ÄR höjdrädd. "Men jag får väl utmana mig själv." :)

Så, min bild av mig som en fegis stämmer inte alltid. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar