fredag 13 juni 2014

Våga ta för sig när man blir bjuden

Jag var inne på en livsmedelsbutik i närheten av vart jag bor.

Då jag gick där bland alla människor så ser jag klart och tydligt en kille med en munkjacka med text.

El och data firma, står det på hans jacka, där jag bor.... ;)

Jag ville gå fram och prata med honom men jag fegade ur.

Gick förbi honom och tänkte, "Fan! Man ska inte låta sådana här chanser gå förbi en! Han stod ju där, klart och tydligt, som en skänk från ovan, nu går du fan dit."

hahahhahahah

Så, jag vände på klacken och gick fram till honom.

"Ursäkta, jo det är så att jag pluggar till elektriker och jag söker företag där jag kan göra ett studiebesök, (kände hur nervös jag blev) bara nån timme eller två, för att se hur det ser ut i verkligheten."

Han svarade:

"Vi tar inte emot lärlingar eller praktikanter nu."

"Jag har praktik först i höst, tänkte bara komma och kolla läget och se hur ni jobbar mm så att man får ett hum om verkligheten."

"Jaha... ok! Men skriv i hop lite info och maila till oss."

Jag tackade och gick därifrån.

Man måste ju våga :)
Tänk om jag får komma dit och kolla, vi gillar varandra...och sen har jag inte praktik förrän i höst så då hinner saker och ting förändras för dem. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar