fredag 6 mars 2015

Värk, dejt och intervju

Min nacke alltså....

Vissa dagar då jag vaknar så är allt bra.

Vissa dagar så har jag migrän.

Vissa dagar så är jag så stel i nacken.
Det knakar, stramar och knastrar då jag rör på huvudet/stretchar.

Det gör ont.

Undra varför jag får så...
Det blir värre med åren också känns det som.

Jag krockade med bilen, körde på en, låg för nära, den framför honom tvärnitade.
Tror att det kan ha varit de första åren jag hade körkort.

Fick det 2001.

Jag blev jätte stel i nacken och blev sjukskriven en vecka.

Jag har hört att det kan komma senare i livet.
Eller fel kuddar.
Eller dålig sömn.

Mens och migrän är vanligt att komma tillsammans också.
Har med hormoner att göra.....

Jag sov jätte bra i natt, jag vaknade och kände en skön avslappnad känsla i kroppen.
Låg och drog mig länge med hunden. :)

Men ont i nacken.

Jag har också ont ovanför ena skinkan också och när jag ska resa mig upp från soffan eller bilen så gör det jätte ont i några sekunder.

Min kompis och jag skrattade gott sist.
Jag reste mig ur soffan och sa: "Aj, aj...." gick framåtböjd några sekunder.

Vi sa det att, "tänk om de på krogen skulle se en nu."
De som tycker att man ser bra ut och speciellt de som tycker att jag ser så ung ut.

Hahhahahahha!!

Kan knappt resa mig upp ur soffan, håret uppsatt på huvudet, tofflor.
Vilken skillnad. ;)

I alla fall så får jag detta i bland och det tar några sekunder av värk innan jag kommer igång och ska gå.
Jag hade ju diskbråck längst ner, är det ju konstaterat.
Utan nervpåverkan tydligen.

Jag har skrivit om detta förut i min blogg, kom jag på, glömska, ytterligare ett ålderstecken.
hhahahahhaha!

Ja, men nacken, värken ovanför skinkan, som jag beskrev nyss och även värk i slutet av ryggen.
Det får jag i bland.

Jag vet nu, att ryggvärk och ledvärk kommer från sjukdomen också.
Men man brukar liksom bli varnad av kroppen dagarna innan man får det.
Sen går det över.

Ja, ja...jag vet inte.... skitsamma. :)
Jag finner väl ute det senare, som allt annat.

Jag ska köpa magnesium.
Tydligen jätte bra mot just värk och annat.

I dag ska jag på dejt.
Bli utbjuden på middag.

Vad jag ska göra på måndag?

Jag ska på intervju!!! :)

Jag blev uppringd i går, av ett bemanningsföretag, jag har sökt ett eljobb hos dem.

De ville ha referenser och jag messade till två av dem jag praktiserade med.

Jag frågade om jag fick lämna dem som referenser och de svarade glatt, självklart!

"Lycka till. Jag håller på dig" skrev en. :)

Man vet ju aldrig med referenser.

Ett jobb som jag sökte förut, ringde mitt extrajobb och pratade med den chefen jag hade då. (han har slutat nu)
Han sa, till den som ringde: "Du vet att hon har en sjukdom va? Har hon sagt det?"

Hon berättade det för mig sen, att han sagt så...Jag fick ändå jobbet.
Men det var fan inte schysst av honom.
Jag kunde få berätta det själv.

Hoppas allt blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar