måndag 9 mars 2015

Killen P, del 6

I går så svängde jag förbi och hämtade honom.
 
Jag fick en snabb titt i hans lägenhet.
 
Vilken jäkla ordning!
 
Dessutom såg det inte ut som en ungkarls lya.
Det var snyggt inrett.
 
Vi åkte sen till ett köpcentrum.
 
Vi avslutade med att gå in på Ica för att jag skulle ha två saker.
 
Vid kassan sa han att han tar det, han trängde sig före mig och tog fram pengar.
 
Jag sa att jag hade pengar men han sa bara nej.
 
Då vi gick ut från Ica så frågade han om vi skulle äta något där vi var.
 
Jag sa nej, då det var en liten avstickare hemifrån och jag behövde åka hem till hunden.
 
Jag körde honom hem och vi satt i min bil ca 30 min och pratade.
 
Han har inte vetat om min sjukdom och i bland så har det kommit upp grejer där jag har sagt att jag inte äter gluten och gärna eko osv.
 
Förr eller senare måste det komma fram och då fanns det ett tillfälle att säga som det var.
 
Så jag berättade allt.
 
Han var tyst och lyssnade noga.
 
Han sa, att han förstod att det var något men han var ändå tveksam då det är "inne" att äta glutenfritt och eko.
 
Han tog det jätte bra och vill absolut fortsätta att träffa mig.
 
Dock pratar han massor....

När han ska säga något så gör han stora utlägg och kan prata om en sak i en halvtimme.

hahaha!
 
Men jag har pikat honom om det flera ggr.
Han vet det, hans kompisar klagar också. ;)
 
Dock finns det en tydlig sak som kan bli ett hinder....
 
Han har allergi.
 
Han vet att jag har hund.

Jag har varit tydlig med att min hund sover i sängen, är i soffan osv.
Jag har haft min hund i 9 år och jag tänker INTE ändra saker i hans liv för någon annan.

Hunden har ju sitt liv och har sina rutiner.
Jag älskar min hund och vill att han ska må bra. :)

Men det är upp till honom nu, killen P.
Han vet allt detta men vill ändå lära känna mig, säger han.

Hans allergi är olika beroendes på djurslag och päls mm.

Han har inte gjort något som helst närmanden, inte ens lagt armen runt mig, ingenting.
Han kramar inte ens mig länge då vi kramas, då vi ses eller ska skiljas åt.

Jag sa till honom att han får krama mig ordentligt, det är helt ok. :)
Han svarade att han inte har vågat riktigt, att han inte vill skrämma mig.
Att han inte vet vad jag har velat.

Så han är väldigt respektfull.

Han ville att vi skulle ut och äta i veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar