onsdag 11 mars 2015

Drömde om mamma

I morse drömde jag om mamma.

Vi låg i samma säng och skulle till att sova.

Hon: "Mina smalben alltså...
De är helt gula och vattniga, nästan kladdiga.
Det klibbar av sig på lakanen."

Jag: "Jag fattar inte att du inte går till läkaren!" sa jag upprört.

Hon: "Jag går inte till nån läkare!!" skrek hon.

Jag skrek tillbaka: "Jag har fan varit här och hälsat på i två månader, och du har inte varit hos läkaren en enda gång!!"

Hon: "Men jag vet ju vad det är!! Mina ben kallas alkoholistben!!"
(Finns väl inte ens något sådant i verkligheten....)

Jag blev jätte förvånad och mållös.

Sen vaknade jag.

Jag vågade höja rösten till henne och hon visste om sin alkoholism i min dröm....

Då jag låg vaken efter drömmen så kändes det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar