onsdag 11 mars 2015

Killen P, del 7

I går pratade jag och killen P i telefon.

Vi kom in på min pappa och jag kände att jag ville berätta hur det låg till.

Jag sa att min pappa är gift, med en man.

Han sa:

"Ja, ok? Jag har inget emot det."

Jag svarade då:

"Du, jag skiter fullständigt i vad folk tänker!
Detta är en del utav mig och jag älskar min pappa och min styvpappa."

Han blev nog lite ställd och jag kom på mig själv om att vara lite sträng.
Men skitsamma! :)

Jag förekom honom, istället för att få frågan om att gå ut och äta i veckan, som han föreslog förut, så frågade jag om han ville komma upp till mig i kväll.

Jag vill se hur allergisk han är.....

Jag har kommit på att jag försöker hitta saker som är svåra att hantera för honom.
Så svåra så att vi inte kommer fortsätta dejta.

Varför vill jag inte det?

Varför försöker jag hitta anledningar till att dejtande ska ta slut?
Hitta anledningar till att han inte längre ska vara i mitt liv?

När jag gjorde så förut i mitt liv, så var det för att jag verkligen ville att det skulle ta slut, med ett förhållande. Jag kunde inte bara, göra slut.
Jag försökte hitta anledningar till att vi inte kunde vara i hop.

Är det så nu? Eller är det något annat?

En del av mig är tveksam..... vet inte riktigt varför...

Jag är en glad person, lättsam.
Då jag pratar med honom så dör mitt lättsamma, glada ut...

Det ska alltid pratas så allvarligt med honom, typ.

Så vi får se, om det är något som går över, eller inte.

Man kan och ska absolut vara allvarlig, men jag tar inte så hårt på saker jämt.
Man kan prata om allvarliga saker, på ett glatt sätt, ett lätt sätt.

Vet inte hur jag ska förklara....

I vilket fall som helst...
Jag vill inte att min personlighet dör ut pga någon annan.

Jag vill vara den jag är. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar