söndag 8 mars 2015

Biltvätten och killen P, del 5

I går var jag och tvättade bilen.
 
De hade skarvat ihop en slang, högtryckstvätten.

Jag brukar inte tänka på exakt hur den ser ut.
Den drar man runt bilen för att tvätta.
 
Men lite tänkte jag på att den hängde mer än de brukar.

När jag nästan var klar så upptäckte jag att skarven drogs mot bilen.
 
Genast kom jag på att skarven var metall!
 
Jag gick dit och tittade vart den hade nuddat.
 
Japp, det hade blivit en repa.....

Miljoner känslor gick igenom mig.
 
Väl inne i butiken på macken, så sa jag som det va, att den hade repat min bil.
Att de borde stänga av den hallen så ingen annan råkar ut för det.
 
Han sa att jag skulle komma tillbaka i veckan för då var chefen där.
 
Han bjöd på tvätten.
 
Upprörd, så granskade jag repan och undrade om den var djup eller om den gick att polera bort.

Mitt i allt, utan att tänka, så ringde jag killen P.
 
Han bodde ju i närheten.
 
Jag berättade allt och vi bestämde att mötas och att han skulle kolla vad han ansåg om repan.
 
När vi möttes och han kollade på den så föreslog han att jag skulle följa med till hans bostad.
Han hade nämligen garage och där hade han putsmedel.
 
Så vi åkte dit.
 
I hans garage så letade han fram putsmedel och gick och putsade på min bil med två olika medel.
 
Det blev något bättre men det försvann inte.
Han sa att det kan kanske gå bort om man putsar med maskin.
 
Vi stod och pratade och helt plötsligt så tystnade han.
Han tittade mig i ögonen, hade blicken stilla, fixerad på mina ögon.
 
Helt plötsligt hände något.
 
Jag såg honom, på riktigt.
 
Jag blev lite generad och bröt kontakten.
 
Jag sa det: "Titta inte sådär, jag blir generad och blyg."
 
Han: "Va? nä, du blir väl inte det."
 
Tror han att jag har värsta självkänslan vad gäller killar? :)

Vi skildes åt och han frågade vad jag skulle göra i dag, söndag.

Får se om vi ska ses i dag eller inte.

I fredags bjöd han ju på restaurang, i går så tog vi en lång promenad.
Plus att vi sågs ang min bil på eftermiddagen.

I vilket fall som helst, så hände nåt, jag kände nåt för honom. :)
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar