tisdag 28 december 2010

Avslutet

"Hej det är Rebecca, jag har funderat i ett par dagar och känner att det inte funkar."
Tyst i andra änden...
"Det känns verkligen som att jag sviker alla, men det går inte..."

"Ok, så är det i bland, men kommer du i morgon?"
"Ja absolut, jag har inte bråttom någonstans, inte alls"
"Ok, ja men då får vi prata om detta i morgon, kolla på schemat och så"

Jag ringde honom på vägen hem i går.

Då jag kom hem i går så lagade jag mat, duschade varmt då det gjorde ont i ryggen, som vanligt...
och sen gick jag faktiskt och la mig. 21.30.
Det gjorde även jätte ont i mina vader.

Detta jobb är tungt som fasiken. Jag stod ute och jobbade i går igen.
Jag måste själv släpa på tunga saker och ställa iordning arbetsplatsen själv, sen även plocka undan allt.

Jag klarar det inte, så enkelt är det. Jag har jätte ont i ryggen och även i vaderna nu.
Jag är trött som fan och det känns som om jag har tränat tungt och inte sovit.

Vill inte att mitt liv ska se ut så, att när man kommer hem från jobbet så orkar man inte göra något.
Man vill bara sova bort tröttheten och smärtan i kroppen.

Ja, då är det såhär och vi får väl se hur det blir.
Vet inte alls hur chefen kommer att vara i dag.

1 kommentar:

  1. Du gör helt rätt som lyssnar till ditt inre! Ibland är det så att man bara inte kan med ett jobb. Bättre att du slutar nu, än att du bli utbränd.. Ring sen!
    Pia

    SvaraRadera