måndag 13 december 2010

Nu är det jul igen....

Att rädslor kan vara så stora...



Om man har haft en dålig upplevelse i sitt liv och plötsligt så befinner man sig vid samma färger, samma väg, samma ställe, eller vad det nu må vara, så väcks minnen och även rädslan till liv igen.
och vad hände förra julen för min del?

Jag mådde jätte dåligt, enormt dåligt, pga att mitt ex hade lämnat mig en kort stund innan jul...
Utan någon som helst förvarning.

Rädslan har vaknat igen, rädslan för att bli övergiven...för att det snart är jul...precis som förra året.

Inte för att jag går och tänker på detta dagligen, men det har dykt upp i bland.

Men! Min sambo är inte mitt ex.
Han är unik för den han är!
Han säger att han vill detta.
Han ger mig bara mer och mer kärlek hela tiden.

Jag får lov att tro honom. Det är ju så livet är. Man bör tro det mesta, för stunden, sen om det visar sig vara annat...ja då får man ta det då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar