torsdag 30 december 2010

"Men vi vill att du ska vara kvar"

Vid dagens slut så kom den ena chefen fram till mig, inte samma som jag sa upp mig till.

"Varför vill du sluta?"
"Jobbet är tyngre än jag trodde"

"Berätta vad." sa han.

"Jag lyfter tex en 10 kg hink från knähöjd upp till en bänk, flera ggr dagligen, jag fick packa in allt från grillen häromdagen, tunga termosar, läskbackar mm, det är för tungt för mig, jag har inte den fysiken."

"Men om du får hjälp med det då?"

"Men det funkar ju inte, det ingår ju i arbetsuppgifterna, man kan ju inte be om hjälp om allt.
du såg ju häromdagen då jag blödde, jag fortsatte att diska med en hand för att det var stressigt. Det var självvalt men så är det ju i restaurang branschen, man sätter inte sig själv först, jag åt min lunch 16.45 häromdagen och i dag 15.30, jag får ont i magen av det."

"Jo men så ska det ju inte vara, vi kan ju inte ha folk som slutar för att det är för tungt. Vi vill att du är kvar,
vi vill kunna lösa detta, efter denna säsong så är det ju catering och konferanser, då kan man gå runt och fisa, så lungt är det. Du kan ju jobba bara tre dagar i veckan tex och bara vardagar, lugnare då, och bara dagtid. Fundera på saken och hör av dig."

Vad ska jag göra nu då?

Mitt extra jobb vill även ha mig varannan lördag...
Funderar på om jag ska jobba tre dagar i veckan och sen på mitt extra jobb.

Sen se hur det blir och samtidigt söka heltids jobb inom annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar