torsdag 16 december 2010

Beslutet om sjukdomen

Jag har tagit ett beslut!
Ett beslut som bara uppenbarade sig häromdagen. :)

Jag är medlem i riksförbundet för mag och tarm.
Jag brukar få en medlemstidning av dem.
Där står det om sjukdomarna, forskning osv.
Detta nummer handlade mest om cancer. Vad händer?

Jo, efter att jag har läst det så kryper sig tankarna på om min sjukdom.
Tankarna börjar sprida sig och jag minns det som stod i tidningen....

NÄ! Jag ska avsluta medlemskapet, jag letar heller inte information ang min sjukdom på nätet längre.

Jag har varit helt frisk i ca 2 månader nu.
(har ju varit dålig sen 2007)

Det är helt otroligt och härligt! :)

Så.... varför ska jag läsa om det negativa sjukdomen KAN ge?
Nej, nu ska jag bara fokusera på att jag är frisk! :)

2 kommentarer:

  1. Påminner mig mycket om hur det var för mig när jag fått min diagnos.
    Varje månad när det kom medlemstidning för min sjukdom, satt jag och grinade mig igenom hela tidningen. Till slut sa min pojkvän åt mig att säga upp prenumerationen, för han ville inte se mig så uppriven.

    SvaraRadera