torsdag 30 december 2010

Sista dagen

I dag är det sista dagen..... :)
Så skönt!

I går stod jag och diskade nästan helad dagen. Jag diskade snabbt, plocka in disk i diskrummet, sortera, skrapa av maten, ställa dem i backar, köra in i diskmaskinen, plocka ut backen, ställa det på hyllan i hopp om att någon annan kommer och hämtar dem till sin plats, annars får man göra det själv.

Tänk att man gör en rörelse väldigt snabbt, hela tiden, i flera timmar....inte undra på att man blir trött.

Gjorde illa mig i går, pytteliten porslins bit åkte in i tummen som en sticka. Jag tog ut den och fortsatte jobba, upptäckte att blodet började rinna, det rann ner från tummen. Gick jag för att ta hand om det?
Nej...:) eftersom vi hade massor att göra. Mitt eget val, ja, men så blir man i restaurang miljö. Inte bara jag som gör så.... men då slog det mig, det är inte värt det. Det är inte värt att jobba såhär. Fattar inte att människor gör detta, man offrar så mycket av sitt privata liv och av sig själv.

I går kom det även dit en kvinna som jobbade extra i bland. Hon sa att hon hade varit med för något år sen, men slutade efter ett par veckor, eftersom det var för mycket.
Jag berättade att jag skulle sluta pga av samma sak,
"Att de inte lär sig! de har ju förlorat personal under åren."
Även deras högerhand, ska sluta, hon som gör ALLT, jobbar jämt över och kommer tidigt.
Hon sa att hon inte orkar mer och vill ha ett "normalt" liv.

Så jag verkar inte vara den enda....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar