fredag 24 december 2010

Julafton 2010

I natt vaknade jag klockan 04.00 och det första jag kom att tänka på var huset.
Hur det såg ut, jag gick igenom rum för rum och mindes allt!

Förra julen vakande jag och hunden ensamma i huset, det var knäpptyst.
Låg som jag var under den julen så blev jag på bättre humör ganska fort.
Solen sken och det var massor med snö.

Vi gick en lång promenad genom skogen till en liten sjö. Det var ca 2 km att gå dit.
Väl framme satt vi på en stor sten och blickade ut över vattnet.

Sen då vi kom hem så gick vi in på tomten och busade i den djupa snön. :)
Efter det så åkte jag till pappa mfl och firade jul, sen åkte jag och hunden till en vän som vi stannade över natten hos.
Hittade en bild från förra julafton, och inlägget i bloggen från förra julafton: http://tribe75.blogspot.com/2010/10/julafton-del-2.html
Det är den enda bilden jag hittar från husets tid...jag har slängt de andra, ville väl inte minnas då.

Idag? Just nu? Detta år? Jag sitter och dricker kaffe i köket, dagen började med lite sura miner mellan mig och min sambo... :) men det gick över på 5 minuter. Nu ska vi äta risgrynsgröt till frukost, ut med hunden och sen iväg till pappa mfl och fira julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar