lördag 4 december 2010

Jobbet

Första jobbdagen avslutad! :)

Jag började 15.00 och dukade, rullade chokladbollar, serverade dryck, plockade tallrikar från borden och diskade.
De räknade inte med att öppna redan nu, så diskar mm kommer att komma. Nu fick vi alla hjälpas åt.

Jag skulle sluta 22.00 men fick stanna till 23.20 det var en del att göra och det kommer säkert bli så framöver också, att man inte kommer därifrån i tid.

jag fick för första gången en sur gäst...

Han bad mig om dricka och jag vände mig till den person som hade det bordet. Det tog 2 minuter, därefter vände jag mig om igen och där stod gästen, "Nå, Ska ni fixa det eller?? Eller ska jag behöva fixa det!!??"
Han hade tydligen spritt kommentarer omkring sig till de andra i servisen under kvällen.

Men...man får ha leendet fastklistrat och göra så gott man kan ändå :)

Jag var hemma 23.45, och gick upp 7.30 för att sitta på en utb från IOGT-NTO om alkohol hela dagen. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar