måndag 13 december 2010

Dagarna på jobbet 2

I går var det mycket som gick fel... :)
Våra kaffebryggare är rätt stora och när man brygger så ska man skruva av en kork så att kaffet kan rinna ner i behållaren....någon hade glömt att skruva av den...så allt kaffe rann ner på golvet istället...

Vi har stora behållare för ketchup och senap....när en gäst tryckte för att få fram ketchup så lossnade allt! Så...det var inte ett litet hål längre utan allt forsade ut i en stor hög... :)

Detta hände under rusning... :) fast det är ju rusning från 10.00 till stägning...

Då vi hade stängt så var det min tur att göra något klantigt :)
Jag skulle svabba golvet, hinken var jätte stor och den stod på en vagn.
Jag tänkte byta vatten, jag kunde ju ha rullat hela vagnen...näääää jag tog bara bort hinken...

Då jag drog den mot mig så välte den såklart och massor med vatten rann ut på golvet....

Det var bara att svabba upp allt igen, jag fick hjälp.
Då vi hade hållt på ett tag så tänkte jag, "fasiken, det blir ju inte mindre vatten på golvet hur mycket jag än svabbar upp". Då var det en som upptäckte att vi inte hade skjutit tillbaka hinken hela vägen på vagnen.

Så...när vi vred ut svabben i hinken så rann allt vatten ner på golvet igen.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar