måndag 13 december 2010

Dagarna på jobbet

Jag börjar komma in i jobbet mer.
I går var det lika mycket att göra, plus mer...men allt flöt på och jag blev inte stressad.

Lunch fick jag först äta kl 15.00..... sånt känns, men så är livet i restaurang svängen.

Vi fick in en diskare i fredags, han kommer bara på helgerna.
Jag presenterade mig och pratade med honom under helgen.
Min erfarenhet är att inte så många i servisen och köket pratar med en diskare.
Ofta är deras svenska inte så bra och folk orkar väl inte...

Han blev iallafall glad och vi skämtade tillomed med varandra även då vi var begränsdade med språket.

I går så medlade jag mellan honom och de i köket....en av cheferna hade sagt en sak till honom och han blev besviken. Jag fick dem att prata om det sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar