söndag 26 december 2010

Vantrivs...

I går efter ca en timme på jobbet, så ville jag åka hem.
Funderade på om det var mitt liv generellt som jag var missnöjd med...

Nej...det var jobbet, jag trivs inte....

Jag har inte varit där så länge, Men jag kände starkt i går att jag vantrivdes.
Då jag stod där och funderade på det så ropade en av cheferna på mig.

Jag kom in på kontoret och han hade ett anställningspapper redo för mig att skriva på.

Det var lite skrattretande eftersom jag precis hade funderat på jobbet.....
Jag såg att det bara var 2 veckors uppsägningstid. Så jag skrev på.

Fan att jag alltid ska tänka på vad samhället tänker om mig. "ska hon sluta som precis har börjat"
Jag trivs inte, så då får jag väl hitta något annat.
Jag ska ändå jobba ca 30 år till av mitt liv så då vill jag trivas.
Ska ringa mitt extra jobb på måndag.

All ära till folk inom restaurangbranschen! Att de orkar!
Tungt som fasiken, får jätte ont i ryggen och är helt slut då jag kommer hem. Vill bara sova.
Jag får diska, bära tungt, springa in i frys och kyl för att hämta ut varor, kassa, plocka disk, fylla på saker, lägga på mer ved på brasan osv, osv. Allt ska dessutom göras snabbt!

I dag, då ska jag jobba utomhus. Jag jobbar i ca 12 timmar i dag.....
De har en grillstation ute också.
På med mössa, termobyxor, vantar och mer.
Känns lockande...... not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar