lördag 30 maj 2015

Sjukhuset ringde för att ge provsvar

Sjukhuset ringde mig häromdagen.

Jag hade ju varit där för flera månader sen, då pratade hon om att de ville sätta in kortison.
Eftersom varje gång jag lämnat prov så har jag varit dålig, mer eller mindre.

Jag sa nej, då det finns perioder som jag har varit ganska frisk men inte tagit prov just då.
Så de har inte sett det.
Plus att jag ville pröva på egen hand först med kosten.

I alla fall, när hon ringde sa hon att calprotectinet som jag lämnade visade att det hade halverats.

Det var ju glada nyheter, sa jag.

Nej, sa hon, eftersom de har ett nytt sätt nu, att göra testet på, det går fortare och ger mer svar.
Så enligt det nya svaret så hade det försämrats.

Jag fattade ingenting.... Hon kunde inte heller förklara utan sa att hon förstod förvirringen.

Men när jag sa att jag mådde jäkligt bra på LCHF så protesterade hon inte alls.
Jag berättade att magen var normal, att jag mådde bra på alla sätt.

Hon sa även att jag kunde gå ner med underhållsmedicinen från 4/dag till 2/dag, när jag frågade om det.

Hon bokade in mig för nya prover och återbesök först nästa år!

Så hon måste ju tyckt något positivt, annars hade hon inte föreslagit så lång väntan. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar