lördag 9 maj 2015

"Nolla" tarmen

Jag är mycket, mycket bättre i magen! :)

Jag "nollade" tarmen.

Fick tips av en från gruppen,"matens betydelse vid ulcerös kolit".

Hon hade bara druckit kokosmjölk med bär i två veckor.
Efter några dagar hade hon lagt till avokado, sen ägg osv.

Jag gjorde inte så, jag älskar mat så det skulle bli svårt. ;)

Frukost: Verum naturelle, laktosfri yoghurt med bär och kokt ägg.
Lunch: Gårdagens middag.
Middag: Kyckling eller fisk med kokosmjölk. Ja, det var den enda middagen.
Sen till kvällen drack jag grönt te.

Sen la jag till kokosflingor i yoghurten, avokado till maten, sen babyspenat, sen mozzarellaost.
Sen även aubergin och zucchini i maten.

Hade grädde och även crème fraiche i maten.
På kvällen började jag äta vispad grädde med bär.

Jag prövade att äta sötpotatis till middagen en dag och även till lunch dagen efter.

Det tog två dagar, så kände jag direkt i tarmen....

Pratade med hon från gruppen igen, hon sa: inge kålisar alls. (Kolhydrater)
Inga rotfrukter alls! Inget som helst socker, såsom frukt mm.

Det går jätte bra! :)
Klart det är lite jobbigt att inte kunna äta allt, men det är ju bara en period för att lunga tarmen.
Hon hade haft skov konstant i 5 år innan.

Jag med, typ jämt.

Nu är tarmen lugn, inge värk i magen, allt börjar bli normalt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar