söndag 24 maj 2015

Glassboxen

Häromdagen, på jobbet, gick jag in i matsalen.

Det var inte fullsatt så det var bara ca 20 personer där inne.

(Skrev ju förut att det nästan bara är killar på mitt jobb och lite pinsamt att gå in i matsalen då väldigt många tittar på den nya tjejen.)

Jag väntade på att få prata med kocken.

Jag gick till en hörna, tänkte att jag kunde vänta där, då syntes jag inte så mycket, ställde mig där och försökte att se lite avslappnad ut.

Jag lutade mig mot en glassbox.

Vad jag inte visste var att den stod på hjul.....

Direkt så åkte såklart ena sidan bakåt och jag tappade lite av balansen.

Jag försökte släta över det hela med att säga  lågt till en kökspersonal:

"Oj, den rörde sig visst." och lutade mig igen på den, fast inte med min tyngd denna gång.

Då kom kökspersonalen fram direkt och sa:

"Jaha, oj den ska inte stå mot väggen." Och börjar dra fram den igen.

Vilket gör att hela grejen, att jag försöker smyga in och inte synas, blev en större grej än jag velat, och det sågs definitivt.....

Så var det med det smygandet och göra sig osynlig... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar