lördag 23 maj 2015

Kvinnlighet

Nyligen såg jag ett program som heter:

Jodie Marsh on Mail order brides

Eller Jodie Marsh on virginity

Det har varit om plastik operationer också.

I vilket fall som helst, första gången jag såg henne..ja... stora opererade tuttar...
Hon vek ut sig i tidningar.

Hon har opererat sin näsa, det är ganska stor skillnad.

Jag hade väl inga förväntningar av programmen.

Jag blev glatt överraskad.
Här är det en tjej som ser ganska ytlig ut.

Hon medger att hennes dåliga självkänsla har fått henne till operationerna.

Reality programmen är bra!

Den ena tog upp, män som betalar massor med pengar för att åka till Tjeckien (tror jag) för att hitta en fru.
Det är uppgjorda träffar med gemensamma middagar och fester.

Nästa serie visade tjejer som sålde sin oskuld för att de är fattiga, de tog även upp könsstympning av tjejer.

Jag har fått se Jodie gråta och vara känslosam.

Hon imponerade på mig då jag såg programmen.

Hon uppfattas som en stark tjej.

Hon sa att hon hade varit singel i, var det 4 eller 6 år?
Minns inte... men hon poängterade hur viktigt det var att värdera sig själv och sin kropp och inte ge sig till vem som helst.

Hon erkände att hon hade varit alldeles för lätt på foten förut.

Jag tror jag har blivit förvirrad över vem jag är på senaste halvåret....

Jag har aldrig sett mig som en kvinna, utan mer som en tjej.
Jag har varit avundsjuk på långa ögonfransar, stora tuttar, stora läppar och numera också kurvor.

Har intalat mig själv att de flesta tjejer i media är fake.

Lösögonfransar, silikontuttar, botox, rumpinplantat, osv.....

Jag har funderat på om jag vill ha det?

Ja, jag vill ha större bröst och större läppar.

(Långa ögonfransar har jag redan av mig själv, när de är sminkade.
Min bakdel är jag nöjd med.)

Jag känner mig inte kvinnlig....

Men jag vet att jag aldrig skulle våga operera mig.....

Men varför vill jag det här?
För att media visar sådant tror jag....
Man blir påverkad.

Tänk, jag är 40 år och trygg i mig själv, ändå så dyker dessa tankar upp!

Ju mer jag tittar på sådant, desto mer vill jag ha.
Som att jag upptäckte att det var fint med stora kurvor.

Jag har ju också en fin kropp även fast jag är smal.
Vi alla är olika.

Jag har inga sexiga bilder.
Ser dem inte som sexiga, för jag är inte det.
Snygga, passar nog bättre.

Snygga bilder har jag några...

(Sorry pappa, men de ligger i slutet här ;))

Men, avundsjukan försvinner emellanåt...
Jag gillar ju det jag ser i spegeln...

Jodie Marsh påverkade mina tankar en del, till att jag faktiskt är kvinnlig. :)

Jodie
 
 
 
 
 
Kim


 
 
Jag









 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar