tisdag 26 maj 2015

En gammal dejt dök upp

Minns ni killen, I?

(http://tribe75.blogspot.se/2015/02/killen-i.html)

Jag var i en galleria för flera veckor sedan.

Då jag strosade runt där så sprang jag på killen I.

Jag var osminkad och hade ett fint nässelutslag på hakan...
Så jag kände mig inte så bekväm.

Vi pratade och skrattade lite.
När vi skulle skiljas åt så sa han: "Vi hörs väl..."

Då sa jag: "Vi har väl inte ens varandras nummer kvar."

Jag hade tydligen hans kvar, han hade inte mitt.

Han fick det igen.

Då vi skildes åt så tänkte jag att vi inte kommer att ses eller höras igen.

På kvällen fick jag ett sms från honom.

"Det var kul att se dig i dag."

Jag svarade och sen gick det ett par dagar av tystnad.

Jag hörde inte av mig till honom.
Glömde även bort honom....

Några dagar senare så började han messa mig.

Han sa bland annat att jag är snygg, skickade också en blombukett på sms.
Sen kom ett mess till......

"Minns du att jag skulle kolla om jobb åt dig, hos en arbetspartner till oss?"

Det är ett elföretag....

Ja, det skulle han kolla men det var ju då, när vi dejtade...
Undra varför han tar upp det nu.

Han skickade ett sms till.
Det var ett fotografi på hans mail med chefen för elföretaget.
Chefen skrev: "Be henne skicka sitt cv." hade han skrivit.

Vad paff jag blev, vaddan detta?

Vad vill han?

Jag minns att jag blev intresserad av honom då vi dejtade.
Men nu då vi sågs, ja...då kände jag ingenting.

Kanske är det för det han sa då vi dejtade.
Kanske var det hans ord som fick mig att tappa känslorna.
Känna att jag inte vill lägga tid på någon som inte vet hur de vill ha det.

Hm......

Jag var i alla fall jävligt snabb med att skicka mitt cv till det där företaget. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar