fredag 1 maj 2015

Det började med en fisk...

Tänk vad jag har gjort....
Jag räddade två fiskar som hade ett dåligt liv....

De fick bo i ett vanligt akvarium som jag hade kvar i källaren.
De fick växter, pump, osv.
 
Den ena överlevde inte natten tyvärr.... Så den som var kvar fick en ny vän. :)
 
Sen köpte jag tre andra små fiskar som jag hade tillsammans med dem.
 
De växte och jag skaffade ett begagnat stor akvarium på 150 liter.
 
Fisken fick det sååå stort och ett bra liv. :)
Jag köpte två små fiskar till.
 
En dag så blev den sjuk.....
Efter några dagar så blev den frisk igen!
 
Sen efter ett tag blev den sjuk igen.... och dog....
 
Det kändes lite sorgligt....
Men den hade bott minst ett år hos mig i alla fall. :)
 
Då hade jag kvar det stora akvariet på 150 liter och 5 små fiskar och en stor.
 
Den stora fisken fick så småningom en ny kompis.
 
Frid och fröjd trodde jag...
 
Det visade sig att det hade smugit sig in en hane bland de små fiskarna....
Som jag försökte undvika....
 
Plopp!
Helt plötsligt en dag så hittades två yngel.
Jag räddade dem undan de stora fiskarna och skaffade ett eget hem åt dem.
 
Sen upptäcktes det tre till....
 
Häromdagen så hittade jag yngel efter yngel efter yngel......
 
Till slut var jag tvungen att ta upp det mindre akvariet från källaren.
 
Det akvariet som allt hade börjat med.....
 
Nu hoppas jag kunna ge bort bebisarna och även hanen!
Hhahahah Han ska få flytta!
 
Tänk att allt började med en fisk och slutade med detta. :)
 
 
 
Jag som har haft akvarium i alla dessa år, tröttnade en dag och avvecklade allt.
Till den dagen då jag räddade en fisk till att jag nu är med akvarium igen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar