söndag 10 maj 2015

Djurens språk

Jag blev väckt av klockan som burrade och burrade....

Jag tittade på den och den visade 05.00.

Vänta här nu....
Är det inte söndag i dag?

Varför ringer klockan?

Jag hörde det igen, "burr, burr."

Nä, vänta, det var inte klockan...

Det var en stor humla som låg på golvet.

Jag fångade den och släppte ut den, sen somnade jag om.

Ofta då jag möter något djur så kollar jag upp deras betydelse.

Jag googlar, "Djurens språk humla. Eller vad det nu är för djur.

Häromdagen så höll en duva på att flyga in i min ruta då jag körde bil.

En annan dag så låg det ett litet mjukisdjur precis där jag gick, mitt framför mig.
Det var en trollslända.
Då kollade jag även upp det.

Om man nu tror på sådant. :)

Humlans betydelse:

"Trotsa förutfattade meningar. Du har bara fördelar så använd dig av dem. Din gåva är att allt är möjligt. Humlan ska egentligen inte kunna flyga, men det hindrar inte humlan, den flyger ändå! Varför ska den begränsa sig?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar