söndag 24 maj 2015

Handling väger tyngre än ord

En sak som gör mig irriterad.....

Det är när någon på Facebook lägger upp en text som lyder:

 
Det finns också en annan text som typ är:
 
"Även om man inte hörs på länge så är man bra vänner och finns där."
Något sånt, hittar inte den just nu på nätet.
 
Det gör mig irriterad!
 
Jag har sagt till vänner och bekanta vid olika perioder av livet, "Jag känner mig ensam" eller så har jag berättat hur dåligt jag mått i sjukdomen då de frågat hur jag mår.
 
Har de hört av sig efter det?
 
Nej.
 
Visst, de gillar mig, säkert en hel del ,men om sanningen ska fram, och den kan vara hård i bland, så är det såhär: De tycker inte om mig tillräckligt för en ansträngning.
 
Så är det.
 
Hur dåligt man än själv mår, så minns man alltid en annan människa i nöd efter ett tag.
Om man då bryr sig tillräckligt så hör man av sig.
 
Man behöver inte ens vara nära vänner, utan bara visa att man finns där när de har det tungt.
 
Kan sammanfattas med en text som jag gillar bättre än de ovan.
 
"When someone really cares about you they make an effort, not an exuse."
 
Eller
 
"Det finns ingen som aldrig har tid.
Det handlar bara om prioritering.
Det finns alltid tid för de man verkligen bryr sig om."
 
Så är det, den bittra sanningen. ;)
 
Jag anser inte att man är bra vänner om man bara hörs i bland.
Vänner ja, men inte nära.
 
Bra vänner hörs ofta och delar allt.
Likaväl smärta som glädje.
De visar sig sårbara och berättar sina innersta känslor.
 
Hur ska man annars kunna lära känna någon?
 
Så om någon inte har "tid" eller tar dina ord till sig, så bryr de sig inte tillräckligt. ;)
 
 
Jag gråter inte blod över det, men har insett att det bara är bullshit att säga att man bryr sig men inte visar det. :)
 
Handling väger alltid tyngre än ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar